20130530-103412.jpg

Såhär glada var vi i #teamUppsala igår efter att vi sprungit i mål i vårruset!

Jag, Pernilla och Kristi började uppladdningen redan på tåget från Stockholm där vi hade tid för att snacka ihop oss lite och komma i stämning inför loppet. Jag laddade med kaffe och kanelbulle och hade även med mig en ryggsäck full med så många vitamin well sharp som möjligt till tjejerna.

Väl framme i Uppsala mötte vi upp andra halvan av laget för att tillsammans se till att vi fick en bra plats långt fram i starten. Loppet gick riktigt bra för alla, vi var flera som slog personligt rekord och vi fick totalt sett en snittid på 24:07! Jag är supernöjd över lagets insats och det var verkligen roligt att springa tillsammans med tjejerna! Själv sprang jag på 24:04 ink ett stopp för att knyta om ena skosnöret och en gång blev jag förvirrad av funktionärerna och höll på att springa fel. Men jag är jätte nöjd med min tid, det är det snabbaste jag sprungit 5km på utomhus :-)

Mest imponerade blev jag trots allt igår av en kvinna på 90 år som gick i mål till världens fanfar och som möttes upp av en sprudlande Blossom. Hur fantastiskt och inspirerande är inte det? Så vill jag också vara när jag är 90 år…

Efter loppet åt vi picknick i gräset innan vi sa hej då och började röra oss bort mot stationen. Och först då började det också att duggregna. Tänk vilken tur att vi klarade oss från det under hela loppet och picknicken!

Det var verkligen en riktigt rolig och inspirerande eftermiddag vi hade. Jag blir så peppad av att se tjejernas löparglädje och deras grymma tider. Så tack #teamUppsala för er härliga energi och tack till Amelie och Pernilla som varit team coacher tillsammans med mig. Ni är bäst!

Nu ska det bli spännande att se hur de går för de resterande lagen i tävlingen. Alla lag leds ju av grymma representanter från the B.A.B.Y network så jag är säker på att stämningen kommer att vara på topp!

20130530-104013.jpg

Så här glad var jag efter att vårt lags grymma insats igår! Och extra glad blev jag av att få inviga en ny knallrosa löparjacka från Helly Hansen som vi team coacher fick! Tack!!

