Den här söndagen har jag spenderat ömsom i gymmet och ömsom ute i det härliga vårvädret. På förmiddagen begav jag mig iväg till gymmet för att träna lite inför GRIIT-utbildningen och på vägen dit passade jag på att ta en glass i solen, man måste ju ladda med energi innan – eller hur? ;-)

Efter träningen passade jag på att sitta och plugga ett tag i personalrummet. Jag vet med mig själv att om jag hade åkte hem så hade jag bara hittat på massor av andra saker att ägna mig åt så det var bättre att stanna kvar. Innan mitt BODYPUMP-pass tog jag en promenad runt långholmen där det satt flera sällskap som njöt av solen och hade picknick i det fina vädret och jag blev genast väldigt sugen på att grilla! Finns nästan ingen godare mat än grillat kött..

Efter passet så tränade jag lite med fatgrips som jag lånat. Det är som ett par ”handtag” som man sätter på hantlarna för att göra greppet tjockare vilket i sin tur gör att man tränar greppet och underarmarna mer. Och det behöver verkligen jag göra. Det känns så irriterande när man gör vissa övningar och känner att man orkar mer i dom musklerna man fokuserar på men inte orkar på grund av att man får mjölksyra i underarmarna och/eller inte orkar hålla kvar greppet. Så det är ett tips till alla er med samma problem. Dom kostar runt 300kr för ett par och finns att köpa på diverse träningsaffärer som budofitness, mm sports osv.

20130421-214758.jpg

Nu är mitt älskade proteinpulver från protein delite snart slut. Som tur är har jag lite kvar av ananas/vanilj- & mjölkchokladsmak men senare nästa vecka måste jag köpa nytt… Funderar på att testa choklad/kokos denna gången :P

