Idag är det en riktigt trött Kajsa som har landat här hemma i soffan. Inte trött på det där jobbiga sättet som när man känner sig allmänt seg och orkeslös, utan på det där härliga sättet som man bara kan vara efter ett hårt träningspass där man verkligen utmanat sig själv och sin kropp både fysiskt och psykiskt. Och det är precis vad jag har gjort idag. Först var jag uppe med tuppen 05:20 för att köra BODYPUMP tillsammans med mina hjältar till deltagare som är uppe och kämpar så tidigt tillsammans med mig – hatten av till er!

Efter passet blev det en dusch och ett snabbt ombyte till träningsoutfit nr 2 för att vara redo inför lunchens GRIT Strenght-pass med Elina. Som vanligt på fredagar gjorde jag ett pitstop på Coffee House by George på Odenplan för att fylla på energinivån och jobba undan en del skolarbete (och söka jobb) innan det var dags att traska vidare till gymmet. På passet hade jag med mig två kollegor från Tegnér varav en som ska gå utbildningen tillsammans med mig så det gjorde såklart att det var extra kul att köra. Och den extra motivationen behövde för idag kändes extra tungt tycker jag. Men så är det ju med allt. Dagsformen kan inte alltid vara på topp men motivationen fanns där och har man bara det så klarar man sig långt! All pepp och coaching från Elina hjälpte också till förstås!

Efter passet tog jag en lång varm dusch, bytte om (till vanliga kläder för ovanlighetens skull denna vecka) och satte mig uppe i den sköna soffgruppen och åt lunch. Och där fastnade jag ett bra tag. Så skönt att vara sitta och varva ner ett tag. Fick muta mig själv med tanken på en stor kanelbulle för att åka iväg till Frapino för ser fortsätta plugga ett tag till innan jag tog helg :-)

20130419-192314.jpg

