Vilken helg jag har haft hittills!

Gårdagen började med BODYPUMP 06:45 på tegnergatan och där jag möttes jag av 22 peppade och härliga deltagare som var redo att ge järnet. Efter passet kom en av deltagarna fram och tackade speciellt för min coaching och sa att det hade hjälpt henne att äntligen höja vikterna och orka mer – Hur glad blir man inte som instruktör när man får höra sådant?! 

Efter passet duschade jag, bytte om till nya träningskläder och skojade med en kollega om att det känns som att man bara går i träningskläder och vi konstaterade att det nog är illa att vi båda känner oss lite uppklädda när vi tar på oss jeans! Sedan styrde jag stegen mot coffee house by George på Odenplan där jag åt en sen frukost och faktiskt tog tag i studierna i ett par timmar innan det var dags för GRIT med Elin och Elina.

GRIT är ju alltid kul men just det här passet var extra bra. Varför då? Jo för att jag tillsammans med flera kollegor ska gå utbildningen tillsammans i maj och igår var hela vårt gäng från tegnérgatan med och körde! Kändes riktigt kul att köra tillsammans och börja bygga upp lite teamkänsla. Det kommer definitivt att behövas eftersom att det är en riktigt krävande utbildning. Alla Les Mills utbildningar är ju väldigt krävande fysiskt och GRIT är tydligen värst av dom alla. Därför är det extra viktigt att förbereda sig ordentligt och det är en stor anledning till att jag har hängt extra mycket på gymmet den senaste tiden. Jag är otroligt laddad, peppad, nervös och lite rädd inför utbildningen – Och jag älskar den känslan! Det ska bli så himla fruktansvärt tungt, kul, jobbigt, galet och underbart!

Idag har också varit en riktigt härlig dag i träningens tecken. Först lite baksida axlar, bröst och mage i gymmet och sedan ett riktigt grymt BODYCOMBAT-pass. Tydligen hade det hörts ut i gymmet hur vi skrek och höll på – Och det är precis så det ska vara! Älskar verkligen min klass där. Det är världens härligaste gäng där alla peppar varandra och träningsglädjen smittar av sig åt alla håll och kanter.

Efter BODYCOMBAT-passet blev det bastu på finskt vis, dvs svinvarmt! Och när alla samlat sig efter träningen så vandrade vi bort längst hornsgatan för att möta upp ett par kollegor och så satte vi oss på en Kinesisk restaurang för att fylla på energidepåerna igen. Det har blivit något av en lördagstradition att träna och sedan gå ut och äta tillsammans och jag tycker att det är supermysigt! Under själva träningen hinner man ju inte umgås och prata direkt så då passar det perfekt att äta och ta det lugnt tillsammans efter. Det är verkligen livet på en pinne, träning, god mat och underbart sällskap! ♥

På bilden i mitten ser ni ”team tegnér” efter att Elina kört slut på oss med ett riktigt grymt GRIT Strenght-pass! Tack!!

20130413-213728.jpg

