Den här veckan inledde jag med ett ordentligt benpass på gymmet. Jag körde både ”smala” och breda squats, ”ass to the grass”, utfall med vikt, utfallsgång och passade även på att göra en övning som tränar höftstabilisatorerna. Jag avslutade med lite core-övningar och ordentlig stretch. En lite rolig sak var att låten ”Hey baby (drop it to the floor)” började spelas samtidigt som jag körde ”ass to the grass”.. Passande haha! Det blev i alla fall en superhärlig start på dagen och  det gav mig massor av energi till att sitta och plugga hela dagen ända fram till mitt Indoor Walkingpass som började 17.15.

Innan jag styrde stegen mot espressohouse på sveavägen/rådmansgatan för att plugga så sprang jag runt på stan för att leta efter ett par snygga leopardmönstrade träningstights från Gina Tricot. Men dom har tydligen sålt slut supersnabbt och jag har till och med ringt runt till alla butiker hemma i trollhättan/uddevalla för att försöka få tag på ett par men dom är slut överallt! Hittade ett enda par men de var i storlek XL.. Så himla typiskt. Jag hoppas verkligen att dom får in fler snart! Älskar ändå att både Gina Tricot och H&M har börjat få så bra utbud vad det gäller träningskläder. Det är ju så himla dyrt annars. 

Och förresten, ni som är med i veckans utmaning och samlar kilometer och samtidigt samlar in pengar till forskningen av kvinnohjärtan genom att använda gratisappen ”gå för hjärtat”, nu har jag skapat en egen grupp åt oss så vi kan se hur mycket vi har samlat ihop och hur långt vi  sammanlagt har tagit oss till fots! Gå in på inställningar och sök på #TeamUppsala VårRuset och välj den som din grupp.

Ska bli spännande att se hur långt vi har kommit på söndag! Har ni någon gissning?

20130408-214005.jpg

