20130322-185530.jpg

I år samarbetar B.A.B.Y med vårruset och har i och med detta utsett representanter som kommer att leda ett lag för varje stad som vårruset går i. Totalt är det 17 städer som tävlar mot varandra i både bästa tid för laget samt flest rekryterade deltagare. Läs mer om det här.

Och till min stora glädje har jag, tillsammans med Amelie och Pernilla, fått äran att leda team Uppsala! Ni kommer att kunna följa oss och ta del av våra tankar och vår träning på våra respektiva bloggar och på thebabynetwork.se, vårruset.se och på instagram under #TeamUppsala (Jag heter kajsa_carlsson på IG). Ni kommer också att kunna komma och träna med oss i Uppsala. Mer info om det kommer senare här på bloggen så håll utkik!

Jag ser verkligen fram emot detta och det ska bli superkul att få dela rollen som team coach för team Uppsala tillsammans med Amelie och Pernilla! Jag känner på mig att vi kommer kunna få ihop ett riktigt vasst lag och jag hoppas att alla ni härliga Uppsalabor vill komma och springa med oss 29 maj!

Själv har jag inte sprungit vårruset sedan någon gång i tonåren men det har blivit en del andra lopp som Stockholm halvmarathon, Lidingö terräng triathlon och tjurruset (har ni inte sprungit det tidigare måste ni testa! Fantastiskt roligt och väldigt lerigt). Annars tränar jag mest på Nordic Wellness där jag instruerar i BODYCOMBAT, BODYPUMP och Indoor Walking. Utöver det blir det en del gym träning och andra pass som CX, GRIT och yoga. När tid finns springer jag med Nike Run Club och när lusten faller in kan det bli backintervaller på långholmen.

Jag är riktigt taggad inför detta och det ska bli superkul att hålla er uppdaterade under tiden fram till loppet! 

20130322-185629.jpg

