Vilken rivstart på veckan!

Slutpresentation i projektledning i skolan och sedan Indoor Walking med ny grym musik, CX, GRIT och CX igen… Nu tänker en del av er säkert att jag är halvt galen som tränar så mycket på en dag. Men när man jobbar med att hålla pass så är det viktigt att få in egen träning också. Och just nu är det inte så ofta som jag får chansen att köra GRIT så därför ville jag passa på idag. CX-passet efter hängde med av bara farten. Så kan det gå när man älskar sitt jobb och sin träning. Sedan är det självklart viktigt att man ser till att kroppen får bra mat och att man sover bra så att kroppen kan få återhämta sej. Därför tänker jag passa på att ta lite sovmorgon imorgon.

Idag passade jag också på att prova mina nya träningsskor från Adidas. Jag fick dom förra veckan inför ett reklamevent som jag ska vara med i, som egentligen skulle ägt rum i lördags men som blev flyttat. Inför detta har jag fått Adidas nya sko supernova. Jag tycker dom är jätte snygga och grymt sköna. Det är bra dämpning och det är liksom ett härligt studs i dom som gör att man känner att man kan hoppa högt och springa snabbt – perfekt känsla för ett par löparskor. Nu är det ju inte optimalt att använda löparskor på pass inomhus, då ska man ha träningsskor. Men för att undvika benhinneinflammation och annat dumt så vill jag hinna gå in dom lite inför eventet (hade kanske varit smartare att gå runt i dom på dagen men jag blev ivrig på att prova dom). Det är faktiskt ett bra tips för er som nyss köpt nya tränings/löparskor: kör varannan gång med dom nya skorna och varannan gång med dom gamla i början och sedan successivt gå över till dom nya helt. Detta gör att man kan undvika att få ont i fötterna, få benhinneinflammation eller andra tråkiga saker som man uppstå när man byter skor.

Nu ska jag kolla klart på Jenny Strömsteds program här innan det är dags att säga god natt :-)

20130318-234224.jpg

