I torsdags hade jag turen att få gå på eventet ”gör ditt varumärke till en upplevelse” som anordnades för nätverket B.A.B.Y. (och även de som ännu inte är medlemmar i nätverket var välkomna).

Jag har själv nyligen gått med i B.A.B.Y. (woman with a passion fot fitness and health) och måste säga att det är ett fantastiskt bra initiativ av Malin Nylén som är grundaren! Nätverket är ämnat för alla kvinnor som antingen jobbar inom branchen eller som helt enkelt bara har ett stort brinnande intresse för träning och hälsa. Gruppen finns på facebook och där kan man dela med sig om allt ifrån blogginlägg till andra tankar och funderingar. Målet med närverket är att skapa ett ”sister-hood” inom branchen och för att vi alla ska kunna träffas och dela kunskaper och erfarenheter. Och hur bra är inte det?!

B.A.B.Y. kommer att ge oss möjligheten att samlas några gånger om året på liknande event som det i torsdags då det allra första ägde rum och jag måste tillägga att det var riktigt lyckat! Jag längtar redan tills det är dags för nästa gång. Är ni inte med i gruppen ännu så rekommenderar jag starkt att gå med. Det kostar ingenting (förutom om man vill delta på eventet. Det betalade jag ynka 100kr för och fick så mycket tillbaks i form av föreläsare, inspiration, tankar och en väldigt fin goodiebag).

Eventet i torsdags gick under namnet ”gör ditt varumärke till en upplevelse” och jag var där tillsammans med Kristi och Tove. På Volvo showroom möttes vi av en glad och förväntansfull stämning och det bjöds på de nya smakerna från Vitamin Wells dryck och bars från reztart. I trappan upp till andra våningen där vi satte oss för att lyssna på föreläsningarna stod en lång rad av rosa påsar från Röhnisch och i dem fanns bland annat världens snyggaste vattenflaska med reklam för GRIT på. Hur peppad blir man inte av att se texten ”how bad do you want it” varje gång man tar sig en klunk under träningen?!

Efter att Malin hälsat alla välkomna så var det dags för första föreläsningen ”Träna dig yngre” som hölls av Shirin Djavidi. Shirin pratade om hur mycket vi kan påverka åldrandet av kroppen genom att med sunda vanor genom bra träning och hälsosam kost få kroppen att åldras i ett långsammare tempo. Hon berättade hur man med stor fördel kan använda sig av SMART-metoden (som jag har skrivit om här) när man ska sätta upp nya mål.

Nästa föreläsare på tur var Erika Kits Gölevik som pratade om att vara ”Stark på riktigt”. Erika är en mycket inspirerande tjej och jag gillade verkligen hennes budskap om att träna för att må bra och för att ha en stark kropp. Ofta hör man om personer som tränar för att förändra utseendet på visa delar av kroppen men Erika fokuserade istället på vikten av att ha en starkt och frisk kropp och den underbara känsla som det ger.

Efter två föreläsningar var det dags för att sträcka lite på benen och mingla lite samtidigt som vi fyllde på energin med supergoda räkcocktails och pannacotta med rårörda bär – en klar favorit för en godisråtta som jag! Som törstsläckare fanns både rött och vitt vin och förstås vitamin well som jag höll mej till. Deras nya smak mango/persika är definitivt en ny favorit! I pausen fick man också på att lämna sitt namn på en lapp/alt sitt visitkort i en burk för att vara med i utlottningen senare på kvällen då man bland annat kunde vinna en GRIT-utbildning!

Med ny energi och en chans att prata av sej lite var det dags för kvällens två sista föreläsningar. Då pratade Ida Wikman från Söderberg & Partners om säkert företagande vilket passade bra då det var många på plats som driver sitt eget företagande. Jag lyssnade också med stort intresse då jag själv har funderat mycket på hur det skulle vara att starta eget i framtiden och vad det skulle innebära.

Efter det följde Terese Alvéns gripande föreläsning ”från matmissbrukare till träningsförebild”. Therese berättade om hur hon i tonåren blev sjuk i anorexia och hennes väg tillbaka från att ha ett väldigt osunt förhållningssätt till kost och träning till att bli frisk och nu driva en av sveriges populäraste träningsbloggar sparkibaken.se där hon delar med sig av sin träning och inspirerar andra till ett sunt förhållningssätt till mat där man kan äta både hälsosam mat och unna sej av livets goda. Hon har också skrivit boken ”viktigt – från matmissbrukare till träningsförebild” där man mer ingående för ta del av hennes resa.

Sist ut var Ceclilia Duberg med ”en föreläsning om att göra val och lyckas med stora förändringar”. Cecilia är sannerligen ett riktigt energiknippe som verkligen höjde upp stämningen och kom med mycket smarta råd och tankar. Hon är en person som man känner att man gärna skulle vilja prata länge med för att få ta del av fler kloka tips. Hon pratade om hur man kan rikta sin energi för att komma framåt mot sina mål och det motstånd som man kan stöta på längst vägen. Vi gjorde också en övning tillsammans med henne då vi fick sätta oss upp ordentligt (har man suttit ner länge så tenderar ju hållningen att rasa lite efter ett tag). Så vi rätade på oss i stolarna, slöt ögonen och sedan skulle vi föreställa oss de tre personer som betyder mest för oss i vårt liv. Efter det frågade hon hur många av oss som hade med oss själv i den bilden. Nu i efterhand låter det så självklart att man själv skulle vara med i bilden men jag kan säga att jag och många andra hade missat det.

Kvällen avslutades med mingel och stämningen var på topp efter alla inspirerande föreläsningar. Själv kunde jag inte stanna så jätte länge eftersom att jag går upp 05:20 på fredagar för att hålla mitt BODYPUMP-pass på Nordic Wellness tegnergatan men en liten stund hann jag vara kvar i alla fall.

Det var verkligen en riktigt rolig och givande kväll och nu längtar jag tills när det är dags för nästa event!

20130317-133026.jpg

