För några dagar sedan gick vi in i mars månad och som tidigare månader i år så började jag den med en 21-dagars utmaning.

Denna gången blir det en favorit i repris av förra månaden – nämligen en ”jag är bra bok”. Jag skrev för alla dagarna förra månaden men fick inte riktigt in rutinen med att göra det varje kväll så därför kör jag samma utmaning denna månaden. Vill ni läsa mer om vad det är för något så har jag skrivit om det här.

Jag har faktiskt börjat bli riktigt fäst vid att ha en sån här bok. Inte bara för att det alltid är bra att jobba med sin självkänsla och att lära sej att uppskatta allt bra vi faktiskt har i våra liv och som vi ibland tyvärr tar för givet, men också för att jag upplever att man lär känna sej själv bättre. Genom att skriva ner några punkter med vad man gjort under dagen som är bra, några punkter om vad man är tacksam för, vad man behöver hjälp med, och senare (efter några månader) vad man behöver/vill bli bättre på eller förändra, så ökar man medvetenheten om vad man vill i livet och vart man är på väg.

Läs mer här och skapa sedan din egen bok!

20130305-113837.jpg

