Lördagar är sannerligen en dag av kontraster för mej – och jag måste säga att jag älskar det!

Dagen började med god frukost från ICA 2go och ett underbart yoga pass. Det är verkligen fantastiskt skönt att bara få sträcka ut, slappna av och bara fokusera på sej själv i 75min. Det gör underverk för min inre energi. Sedan gäller det att gå från att vara totalt avslappnad till bodycombat-mode och det är faktiskt mycket lättare än jag trodde. När man ligger där under filten i ett mörkt rum och lyses upp av dämpade spotlights, levande ljus och som doftar av rökelse och den olja som man blir insmord med så är dunkande musik, coola sparkar och häftiga KATAs det sista man tänker på. Därför blir det extra viktigt för mej att byta om mellan passen. Och som tur är hinner jag precis dra av yogatightsen och få på bodycombatshorts och lindor och då är det som att kroppen vaknar till och förstår att nu är det dags att köra igång!

Nu efter träningen fortsätter kontrasterna här hemma när det växlas mellan seriöst tentaplugg och lite mer oseriöst candy crushspelade och mellan pizza och protein shakes. Och det är precis så det ska vara tycker jag. Kontraster hjälper mej att skapa en bra balans i livet och det är en underbar känsla.

20130216-160753.jpg

