Idag fick jag en överraskning på gymmet när jag gick in i salen för att förbereda mitt pass!

Vi har nämligen fått in nya crossmaskiner (walkers) så nu finns det plats för ytterligare 5 deltagare på mitt pass!

Jag tycker det är jätte kul att indoor walking är så populärt. Och det är kanske inte så konstigt egentligen eftersom att det verkligen passar alla. Dom som redan är i bra form kan höja upp motstånd och verkligen ta ut sej under passet och dom som precis börjat träna kan ta det lite lugnare. Dessutom är det väldigt skonsamt då man inte belastar tex knän alls lika mycket som vid andra saker så som löpning. Och är det något man inte vill göra eller tycker är svårt så går man bara med stavarna. Sedan är det förstås oftast roligare att träna i grupp till bra musik än att stå själv i gymmet. Då blir det nog lite lättare att komma iväg till gymmet med :-)

Innan min klass så passade jag på att träna dom mindre musklerna i axlarna, baksida axel samt övre och nedre rygg för att stärka upp kroppen ytterligare. Övningarna för dom små musklerna i axlarna är inte allt för roliga, speciellt inte efter att jag förut gjorde dom 4ggr/dag som mest under ca 1,5 år efter att axeln först gick ur led och sedan opererades. Men det är viktigt att fortsätta göra det regelbundet, speciellt nu när jag även instruerar bodypump. Och slarvar jag under en längre period så känner jag absolut skillnad. Även ni som inte haft problem med axlar eller andra kroppsdelar bör tänka på att lägga in regelbunden stabilitetsträning. Det kanske inte är dom musklerna som syns mest, men det är viktigt om man vill ha en stark kropp och förebygga skador.

Efter indoor walkingpasset smet jag in på CX. Jag blir alltid ett par minuter sen till det passet eftersom att det börjar när min slutar. Men som tur är brukar Natalia också alltid gå på båda passen så hon är snäll och lägger fram matta, vikt och gummiband åt mej.

Imorgon kör vi igen! Då är det BODYCOMBAT på Nordic Wellness Östermalm 17.00 som gäller! :-D

20130211-211453.jpg

