Imorse vaknade jag 05:19, en minut innan alarmet ringde och kände mej till och med pigg!

Så idag var det inga problem att åka iväg till gymmet så tidigt och jag var på extra bra humör. Dessutom så publiceras ju alltid ett nytt avsnitt av Alex & Sigges podcast tidigt på fredagar och det höjer ju humöret ytterligare! Dom brukar alltid bjuda på en hel del skratt och funderingar.

Efter mitt bodypump-pass avslutade jag med 15 min mage. Tränade med NTC appen och körde ab burner – riktigt bra och effektiv träning som passar perfekt att lägga in före eller efter andra pass!

Då kör man 3 varv av:

  • Fällkniv 1 min
  • Russian twist 1 min
  • Plankan 30s
  • Sidoplanka 30s/sida
  • Crazy ivans 1 min
  • Vila 30s
  • Jag använde mej av en medicinboll som tyngd men det går precis lika bra med en hantel, viktplatta eller bara sin egna kroppsvikt. Är inte på gymmet kan man fylla en flaska med vatten eller sand (beroende på hur tung man vill att den ska vara) eller ta något annat man har nära tillhands. Bara fantasin sätter gränserna!

    20130208-142242.jpg

