Idag tänkte jag passa på att tipsa om en grymt snygg och prisvärd pulsklocka med gps – nämligen garmin forerunner 10!

Själv har jag en garmin forerunner 610 som får följa med mej ut på löparrundor, när jag har pass eller när jag kör intervallträning. Att ha en pulsklocka har många bra fördelar. Det blir tillexempel lättare att hålla en jämn nivå när man är ute och springer eftersom att man lär känna sin kropp bättre och vet vart man ska ligga i puls för att orka hålla tempot hela sträckan. Det är också otroligt användbart när man tränar intervallträning eftersom att man då kan tävla mot sej själv och försöka pressa upp pulsen mer.

Nu finns det ju ännu billigare klockor utan gps och det är såklart olika vad man har för önskemål och behov. Men själv tyckte jag att det var värt att betala lite mer för att få gps eftersom att det är kul att se hur långt man har sprungit och smidigt att då slippa sitta och räkna ut olika sträckor på kartor osv. Med en pulsklocka med inbyggd gps så är det bara att ge sej iväg ut och upptäcka nya vägar samtidigt som man hela tiden har koll på hur långt man har sprungit.

Priset kommer som jag har förstått det ligga på runt 1200-1300 och dessutom så är den ju sjukt snygg! Min klocka kommer ju som sagt också från garmin och jag är jätte nöjd med den. Det enda som skulle kunna vara lite negativt är att det tar lite tid för den att hitta satellitmottagning när man ska använda gpsen, men det verkar vara ett vanligt problem som inte bara gäller garmin vad jag har hört.

20130124-191239.jpg

