Årets Nike Blast börjar närma sej med stormsteg och som jag tidigare berättat så är jag inbjuden till Blast Night men eftersom att jag är stundent så bestämde jag mej för att försöka vara lite ekonomisk och inte köpa en biljett till själva Nike Blast.

Men! För drygt en vecka sedan fick jag mail från Nike med frågan om jag ville vara en del av deras rigg crew som förbereder inför eventet och som ersättning får man antingen 2 par skor eller en biljett till Nike Blast! Jag var med förra året och då hade jag redan köpt en biljett till eventet så valde två par skor. Tanken är att man jobbar från 8-21 så det blir verkligen en intensiv heldag och jag minns att jag förra året var helt slut när vi var klara. Men det var faktiskt riktigt kul eftersom att jag kände en del som var med och lärde känna nya personer under dagen. Vi bjöds också på god mat och vi både skrattade mycket och jobbade effektivt tillsammans.

Därför ser jag fram emot att delta i år igen. Speciellt eftersom att jag har Kristi och Nadia med mej! Och i och med att jag redan har ca 11 par tränignsskor (skyller på att jag är instruktör och att jag fått flera par skor i olika sammanhang) så valde jag såklart biljett till Nike Blast! Det ska bli så sjukt kul och jag längtar redan! Jag har ju egna klasser under helgen som jag inte vill missa men förra året fungerade det bra att åka in från globen, köra passet och sedan åka tillbaks så det ska nog inte vara några problem i år heller.

Ska snart börja spana på vilka pass och föreläsningar jag ska satsa på att gå på. Kommer säkert att drabbas av en hel del beslutsångest som vanligt då det finns så fantastiskt många roliga saker att välja bland!

Så här såg det ut förra året då vi hjälpte till. Då var det en hel del kläder som skulle hängas upp till shopen, bord som skulle monteras, galet mycket skor som skulle staplas och organiseras och oändligt många goodiebags som skulle packas! Och jag räknar med att det är minst lika mycket att göra i år – om inte mer!

20130122-102122.jpg

 

Jag såg att det fortfarande behövs några fler som hjälper till på onsdag nästa vecka så är man i behov av skor eller vill ha en biljett till Nike Blast (som annars är utsålt) så kan man slänga iväg ett mail till dom =)

Annars hoppas jag såklart att vi ses på Nike Blast! Vore grymt kul!

