Igår hämtade jag ut min senaste beställning från Fitnessguru. Efter att ha provat mej fram har jag ju verkligen kommit att älska deras proteinpulver. Så därför var jag snabb med att gå in på deras hemsida och beställa nytt när jag i sista sekunden upptäckte att mitt lilla förråd här hemma höll på att ta slut. Den här gången blev det One whey – vanilj, skogsbär och One Casein – double chocolate.

Skillnaden mellan one way och one casein är att kasein är ett proteinpuler som tas upp mer långsamt av kroppen. På fintessguru kan man läsa att det långsamma upptaget av kasein ger en långvarig frisättning av aminosyror vilket hjälper kroppens återhämtning samtidigt som det motverkar muskelnedbrytning. Detta protein passar speciellt bra om man tar det sent på dagen/kvällen eller som mellanmål.

One whey är i motsatts till kasein ett protein som tas upp snabbt av kroppen och passar bra att ta som dagens första måltid och direkt efter träning för att kroppen ska få maximal återhämtning och muskeluppbyggnad.

Med andra ord kompletterar dom varandra riktigt bra!

