Sista dagen på BodyPumputbildningen var i söndags men när jag kom hem var jag rätt trött från all träning och var tvungen att ta tag i lite i mina studier så därför kommer en uppdatering på hur sista dagen gick först nu. 

3:e och sista dagen på utbildningen ägnade vi till att presentera en ny låt och bli filmade igen för att kunna få feedback innan vi fick göra om det en sista gång på eftermiddagen. Jag kan ju erkänna att jag hade gjort tabben att kolla på fel rad på listan över vilka låtar vi hade och där med övat in fel låt! Och det var ju såklart lite pinsamt. Eftersom att jag stressade upp mej så mycket över att jag övat in fel och kände mej dum så påverkade det mitt första framförande och jag fick lite svårt med timingen. Men inför andra gången på eftermiddagen bestämde jag mej för att släppa det, alla gör fel ibland, det är sådant som händer helt enkelt! Och det hjälper ju definitivt inte att stressa över det. Och när jag gjort det gick det genast mycket bättre igen! 

Under dagen ägnade vi också tid åt att gå igenom fler övningar för att finslipa tekniken ännu mer och vi pratade om träningsmagi och hade en ”armhävningstävling”.

I slutet av dagen pratade Oscar med oss en och en och då fick man veta om man blivit godkänd, fått ”clear to shadow”, eller fått underkänt. Jag kände mej rätt nervös inför detta, speciellt efter att jag valt fel låt, och eftersom att det kan vara svårt att bedöma hur man ligger till då Les Mills utbildningarna håller väldigt hög standard (hörde igår att  ca 37% per utbildning får underkänt) och det man tänker på precis innan man får veta är ju såklart allt man kanske kunde ha gjort lite bättre. Så när jag fick mitt dipolm från Oscar så blev jag superglad och nu ser jag verkligen fram emot att köra igång med mina klasser! Först ska jag se till att landa i det lite, öva in hela releasen och sedan är det bara att köra. Det ska bli fantastiskt roligt och jag känner också hur jag kan ta med mej mycket av det jag lärt mej i helgen till mina andra klasser i Indoor Walking och BodyCombat. Det kommer bli grymt!

