Det finns tyvärr inte så många bilder från den 5e dagen i Zadar, men trots det var även det en riktig toppendag!

Efter frukost skjutsade Mario oss till en grannby där det fanns en stor resort, och där spenderade vi i stort sett hela dagen. Där fanns en lång fin sandstrand och runt om låg massor av fina restauranger, mysiga fik och lite små affärer. Så det blev en hel dag av sol, bad, god mat, drinkar och supergod glass! Jag kommer ihåg att jag provade en smurfblå glass som jag sett många barn äta under semestern och som jag först tyckte verkade äcklig då det såg ut att i stort sett bara vara färgämnen i. Men efter att ha sett så många äta den så var jag ju förstås tvungen att prova! Och den var faktiskt ganska god, men allra godast var en väldigt mastig glass med smak av mörk choklad!

Efter en lång dag på stranden, som för övrigt passerade alldeles för fort, kom Mario och hämtade upp oss igen och skjutsade hem oss. Sedan efter att ha vilat lite, spelat fieldrunners två och bytt om tog vi en taxi och åkte iväg mot deras stora shoppingcenter som dom pratat så mycket om. Det var dock en besvikelse då stället var väldigt litet och när vi skulle åka hem var det nästan omöjligt att få tag i en taxi. Någon bra restaurang hittade vi inte där heller så när vi äntligen, efter att ha lånat ut min telefon till personalen som ringt 3 olika taxibolag åt oss för att få tag på en taxi, blev upphämtade så åkte vi tillbaks till vårt område och åt på en restaurang som låg väldigt nära och där vi åt samma kväll som vi först kom fram till Zadar. Vi ville inte åka iväg till gamla stan eller liknande då vi skulle upp tidigt dagen därpå för att åka iväg på ett äventyr i bergen… Men mer om det i nästa inlägg om Zadar!

