Idag tog jag en paus i studierna och gav mej ut för en löparrunda i det friska vädret och det var så otroligt skönt. Precis som det brukar när man väl fått på sej träningskläder och löparskorna. Med en temperatur på 3+, solsken och vägen kantad av träd med färgglada löv så kändes förhållandena perfekt för en härlig runda. Jag har ett varv jag springer ibland som är prick 7km och idag tog jag mej runt på 38 min. Sprang i ett behagligt tempo hela vägen och lyssnade på en ny låtlista jag hittat på spotify. Hemma på gården avslutade jag med lutande sit ups (har man ingen lutnade bänk som finns på gymmet går det lika bra att lägga sej i en nedförsbacke!) varvat med armhävningar.

Efter den uppfriskande rundan hade jag mycket mer energi till studierna och lite ro i kroppen till att sitta still och läsa ett tag. Dessutom är det alltid skönt att få komma ut lite i solen nu när det blir mörkt tidigt ute – Det gäller  att passa på!

