Efter en lång myskväll igår med phad thai, film, twist-påse, sura nappar och trevligt sällskap var det skönt att ta sovmorgon och sedan byta om till träningskläder och åka iväg till gymmet för ett styrketräningspass. Jag tränade med Erick och hans kompis Leo och dom är ju så otroligt starka så då blir man automatiskt inspirerad att ta i lite extra. Sedan är det ju perfekt eftersom att Erick är PT så då slipper jag tänka på vad nästa övning ska vara och kan lägga allt fokus på träningen. Det känns alltid lite lyxigt att få träna med någon som har så mycket kunskap och erfarenhet! Så här såg vårt upplägg ut:

  • Uppvärmning: Rodd och axelrotationer
  • Chins (assisted chins & negativa)
  • Latsdrag
  • Rodd
  • Marklyft (med stång och kettlebell)
  • Bröstpress med hantlar
  • Cable cross
  • Triceps dips (assisted dips och på bänk)
  • Lutande/hängande sit ups
  • Stålmannen

Det är så skönt att få in lite styrketräning ibland och dom sista gångerna har jag känt mej riktigt stark vilket är en underbar känsla! Jag hade planerat att avsluta med intervaller efter men kände att tiden sprang iväg lite så jag hoppade över det. Helst skulle jag vilja få in det en gång i veckan men ibland är det svårt att få in allt roligt man vill göra i schemat! Och på söndagar vill jag gärna komma hem i tid så jag kan varva ner ordentligt och bara ta det lugnt. Så nu blir det kvällsro-te, fruktsallad med kvarg och den ultimata söndagsfilmen, Beck! 

