I lördags gjorde jag min premiär på Tjurruset och det är absolut en av dom roligaste sakerna jag gjort!

Med en temperatur på ca 11 grader, solsken och massor av glada ansikten på peppade löpare redo att ge sej ut i terrängen så kunde man inte låta bli att ryckas med och bli otroligt sugen på att få köra igång. Erick var en stjärna och vickade BC på både hornsgatan och i hornstull åt mej så med vetskapen om att klasserna var i goda händer kunde jag fokusera helt på utmaningen framför mej. 10km i lera, vatten, träsk, backar och skog. 

Friskis & svettis höll uppvärmning för alla startgrupper och känslan av att stå där i leran och hoppa och klappa tillsammans med så många andra laddade personer och med grym musik gjorde att man nästan fick lite konsertkänsla.

När starten äntligen gick och vi fick springa iväg var jag redan fylld av adrenalin och redo för leran! Vi började springa över en åker och efter det följde branta uppförsbackar i lera, träsk, långa vattenpassager, slingriga stigar i skogen och olika hinder. På många ställen fick man ta hjälp av händerna och praktiskt taget krypa uppför på alla fyra för att kunna ta sej över dom lerigaste backarna och bergen. Och allt detta gjorde jag med världens största leende!

Jag tog mej runt hela banan på ca 1h 30 min och det känner jag mej nöjd med. Vid vissa hinder blev det köbildningar och vissa sträckor var det väldigt svårt att springa om folk på. Jag fick även väldigt ont i ländryggen ett tag så den behöver definitivt tränas upp!

Väl i mål fick vi varm buljong, banan och ostfralla. Jag höll mej dock till buljongen eftersom att händerna var så otroligt leriga så allt man tog i blev smutsigt. Vid den tidpunkten var jag mest fokuserad på att få byta om till mina torra överdragskläder och åka hem och äta och ta ett riktigt varmt bad! Så jag struntade i att ansiktet var fullt av lera och åkte roslagsbanan och tunnelbana hem till Fruängen.

På kvällen fylldes energiförrådet på i form av middag på La Casa och efter det var vi bjudna på 30-års fest. Måste ha varit allt adrenalin och alla endorfiner som gav mej energi till att festa långt in på småtimmarna! 

