Idag tänkte jag dela med mej av ett recept på flämtande uttern! Första gången jag åt det var hemma hos mina vänner Madde & Johan och sedan dess har det varit en av mina favoriträtter. Det kanske inte hamnar i den nyttigaste kategorin men jag tycker att det är en perfekt som middagsmat på helgen och igår efter dubbla BC-pass smakade det extra gott. Och blir det mat över gör det ingeting för det är nästan ännu godare dagen efter.

Ingredienser:

  • 1 grillad kyckling eller kycklingfiléer
  • 1 paprika (och ev minimajs)
  • 3 dl grädde
  • 1 tsk curry
  • 1,5 tsk sambal oelek
  • 1 dl mango chutney
  • 2 vitlöksklyftor

Tillagning:

Sätt ugnen på 225 grader
Bena ur den grillade kycklingen (kycklingfiléerna brynes i lagom ”mumsbitar”) lägg i en ugnsform. Bryn paprika och minimajs i socker, fördela detta över kycklingen.
Vispa grädden, blanda i curry, sambal oelek chutney och hackad vitlök. Klicka ut över kycklingen. in i ungnen 25-30 min
Servera med ris och en härlig grönsallad!

