Idag, för första gången på säkert ett par månader, sprang jag intervaller. Och som jag har saknat det! Körde 10st intervaller på 14 km/h i en minut varvat med återhämtning på 10km/h i en minut. Så med uppvärmning och nedvarvning tog det ca 30min. Svetten rann, pulsen rusade och endorfinerna flödade. Precis som det ska vara på ett ordentligt pass med andra ord. Jag kände att jag hade mer att ge så nästa gång ska jag höja lite. 30min är ju inte så mycket så egentligen borde det inte vara några problem att få in ett intervallpass i veckan och det räcker faktiskt för att förbättra kondition och snabbhet. Det tåls att tänka på!

Efter intervallerna var jag och Nadia med på Anna Länsbergs BodyPump pass. Hon är riktigt duktig och det är jätte kul att gå på hennes pass. Då får jag både öva på BP-programmet inför utbildningen och kan snappa upp bra saker om hur man instruerar det.

Kanske var det min pre workout som gjorde att jag fick extra energi till intervallerna? Det kanske är latte och kanelbulle på Frapino som man ska satsa på i framtiden?

