Idag skulle varit första dagen för mej på BodyPumputbildningen. Men istället för att vara på Sats Hötorget hela dagen har jag legat hemma och vilat efter att ha spenderat över halva natten på akuten.

Efter att ha gått runt med lite magont hela dagen fick jag jätte ont vid 18.00 och då det bara blev värre och värre och jag började kräkas bestämde jag mej för att ta en taxi in till sjukhuset. Där hamnade jag på kirurgavdelningen med en gång då dom misstänkte blindtarmsinflammation. Efter att ha tagit lite tester fick jag 3 små shottglas, ett med någon brustablett, ett med två tuggtabletter och ett men en slimeliknande vätska i. Inte speciellt gott och tyvärr hjälpte det inte mot smärtan heller. Den enda som hände var att hela munnen domnade bort så när jag svalde kändes det som att tungan skulle följa med.

Efter att ha tillbringat 3 timmar på akuten fick jag äntligen träffa läkaren som kände lite på magen och ryggen, berättade att testresultaten såg bra ut och att det inte var blindtarmen i alla fall . Sedan fick jag äntligen lite ordentligt smärtstillande injicerat och ett dropp. Det hjälpte nästan direkt. Och när man haft så ont i flera timmar är det en fantastisk känsla när det äntligen går över och kroppen kan slappna av. Med två uppvärmda filtar att värma mej med mådde jag riktigt bra och en del av mej ville fortfarande gå på utbildningen. Efter ytterligare en timme fick jag åka hem och strax efter 04.00 kunde jag gå och lägga mej.

Imorse ville jag först åka iväg på utbildningen i alla fall. Men med bara ett par timmars sömn och då jag inte kunnat behålla något jag ätit sedan igår eftermiddag förstod till och med jag att det inte var en bra idé. Hur mycket jag än sett fram emot utbildningen och att få komma igång och köra klasser så måste hälsan gå först! Visst är det tråkigt men på måndag kommer Wille boka in mej på nästa utbildning här i Stockholm så nu får jag mer tid att fokusera på skolan och jag hinner gå på fler BP-pass innan det är dags. Kanske har jag stressat för mycket senaste veckorna när det varit så mycket. Man vill ju gärna hinna med allt roligt men man måste också lyssna på kroppens signaler.

Så idag har jag mest vilat, lagt en ansiktsmask och börjat sortera upp alla bilder i datorn och lagt in dom på min externa hårddisk. I morgon vickar Erick för mej så att jag kan vila ut hela helgen.

