Idag var sista dagen på jobbet. Ända sedan jag flyttade till Stockholm för 4 år sedan har jag jobbat på Telenor och på måndag ska jag inte dit längre.. Det känns konstigt, overkligt, skönt, lite tråkigt men framförallt väldigt spännande. Det ska bli skönt att slippa ha jobb, skola och klasser med nya releaser på samma gång. Nu kan jag fokusera på min utbildning, mina klasser och BodyPump-utbildningen som är nästa vecka.

Som jag har skrivit tidigare är det programmet Ekonomi, teknik och design som jag läser. Utbildningen blandar företagsekonomi med ämnen som designhistoria, projektorganisering, design management, retorik och grunder i photoshop. Efter 3 år får man en filosofie kandidatexamen med huvudområde företagsekonomi och man kan jobba med allt ifrån att designa produkter, skapa hemsidor, utveckla reklamkampanjer eller jobba med mer traditionella ekonomiuppgifter som redovisning. Det ska bli så kul att få en riktigt bra utbildning, utvecklas, träffa nytt folk och massa ny kumskap. Jag har ju gått i skolan sedan 31/8 och hittills trivs jag superbra! Så på så sätt känns beslutet helt rätt. Men jag saknar redan mina kollegor och vänner på jobbet! Hur ska jag klara mej utan att träffa dom varje dag? Dom är verkligen helt fantastiska.

Så nu är jag officiellt student på heltid med allt vad det innebär! Dags att börja plugga till första tentan kanske?

