Efter en hektisk vecka känns det bra att få hela söndagen till att varva ner och förbereda inför kommande vecka. Här i bloggen har det bara blivit ett par små uppdateringar men jag har haft fullt upp med skola, jobb, specialklasser och födelsedagsfirande.

Veckan började med att jag hade ett premiärpass i Indoor Walking Activio på Tegneratan. Jag körde på 90-tals tema vilket verkade vara väldigt uppskattat bland medlemmarna. Efter det stannade jag kvar för lite BodyPump – Utbildningen börjar närma sej nu!

På tisdagen var det dags för första föreläsningen i skolan. Jag har inte hunnit skriva något direkt om det tidigare men en av mina ”höstutmaningar” är att börja högskolan! Jag kommer gå ett program som heter Ekonomi, teknik och design på Södertörns Högskola. Utbildningen är 3år och man får en filosofie kandidatexamen i företagsekonomi. Jag jobbar fortfarande kvar på telenor till den 14/9 så just nu kör jag trippelt med skola, jobb och mina klasser + nya program och specialklasser. Efter skolan åkte jag iväg till tegnergatan igen för att teama en BC-klass med Alexander. 

Onsdagen bestod av jobb, skola och en ”Best of the best” BC-klass med blandade låtar och i början av passet hoppade Erick in så han fick avsluta med finallåten.

På torsdagen efter jobbet hoppade jag in och höll en core-klass med 90-tals tema direkt följt av en teamklass med Erick i BC där vi körde lite blandade låtar.

Fredagen ägnade jag mest åt att vila och förbereda mej inför lördagens BC klasser. Åt massa vitlök för att försöka skrämma iväg en förkylning som hängt i under veckan och gjorde klart vår spellista.

På lördagen var det dags. Vi värmde först upp med ett BC-pass på Honsgatan 10.00 och sedan åkte vi vidare en station för att ha ett BC-maraton i Hornstull 12.00-14.00 3 timmar BC på en dag, det är inte illa! Vårt BC-maraton gick jätte bra trots att lapparna med info om det kom upp väldigt sent. Våra härliga deltagare var supertaggade och både jag och Erick fick väldigt mycket bra feedback och respons efter klassen. Sådana saker betyder verkligen så otroligt mycket! Senare på kvällen fyllde vår underbara receptionist, kollega och vän Matilda 20år! Så det skulle såklart också firas och vad passar bättre till ett träningsfreak än en tårta formad som en hantel?! 

Ja, det har minst sagt varit en händelserik och väldigt rolig vecka! Nu ser jag fram emot att testa ett nytt program i Indoor Walking Activio som jag har satt ihop idag och på tisdag är det dags för ytterligare en Best of the best klass i BC och sedan börjar det bli dags att komma igång med den nya releasen.  Just nu är det mycket som händer men efter den 14/9 har jag ”bara” skola och Sportlife att fokusera på så efter första tentan i oktober borde det börja lugna ner sej lite.

