Igår körde jag min första lördagsklass sedan sommaruppehållet. Det kändes riktigt bra och jag märkte verkligen hur mycket jag har saknat den klassen. Tanken var att jag skulle försöka ta det lite lugnt eftersom att jag hade Lidingö terräng triathlon att tänka på till idag men som vanligt i BC är  ”ta det lugnt” inte ett alternativ. Bara man hör musiken får man ju massa energi och alla deltagare gör att man känner sej så peppad och självklart vill man ge dom så mycket som möjligt tillbaks med. 

Efter min klass åkte jag iväg till tegnergatan där jag hade turen att få lite hjälp med teknikträning inför BodyPump-utbildningen och fick en hel del värdefulla råd från Henrika. Det är verkligen underbart att ha kunniga kollegor som kan hjälpa till med sådana här saker. När vi var klara avslutade jag med lite yogaövningar och sedan fick jag byta om snabbt för att åka iväg och möta upp Kristi vid Zinkenstam. Vi var nämligen med och hjälpte Nike att dela ut giveaways under midnattsloppet. Som vanligt var det superkul att hjälpa Nike-gänget och som tack fick man ett par skor och en t-shirt. Jag fick ett par supersköna svarta skor med röda detaljer, dom kommer passa perfekt på mina klasser!

När vi var klara med att dela ut armband hängde vi först lite i VIP-tältet men gick hem rätt snart så vi kunde vila ut inför vårt lopp. Hade det inte varit för att vårt triathlon var dagen efter hade jag velat vara med i maskeradgruppen, det verkar superkul!

Midnattsloppet är verkligen som en folkfest. På området fanns det massor av roliga tält och hela 30 000 tappra löpare deltog hörde jag. Men roligast att se var ändå lilla midnattsloppet. Små söta barn som springer bredvid sina föräldrar och Ronald McDonald! 

Vem vet, nästa år kanske en utklädd Kajsa kommer springandes under loppet! Undrar bara var man ska klä ut sej till i så fall…

