I morse hoppade jag i träningskläderna när alarmet ringde och tog cykeln till jobbet. Jag hade nästan glömt hur skönt det är att cykla till jobbet nu på sommaren! Vinden som blåser i håret, få igång cirkulationen ordentligt och få upp energin. Jag känner mej alltid mycket piggare och gladare efter en sådan start på morgonen så egentligen borde man kanske göra det oftare. Och jag känner mej alltid extra motiverad när jag kommer till Liljeholmen och cyklar under bron med texten ”the time is now”.

Anledningen till att jag cyklade till jobbet just idag är för att jag senare mötte upp Kristi för att cykla iväg till Lidingö så vi kunde lämna våra cyklar där. På söndag är det nämligen dags för Lidingö terräng triathlon och både jag och Kristi börjar bli lite nervösa nu. Ingen av oss har simtränat och vi är egentligen inte förberedda alls förutom att vi allmänt tränar rätt mycket båda två, men inte specifikt för detta. Ibland blir det lite svårt att hinna med annan träning när man har många klasser att ta hand om. Jag passade på att simma lite i Kroatien och ena dagen cyklade vi iväg till en by 15km bort så jag får se det som min träning inför loppet!

Det jag är allra mest nervös för är om min cykel kommer klara det. Växlarna hoppar en del och på väg ut till Lidingö hoppade kedjan av. Hoppas inte att det händer under loppet! Får hålla tummarna! Förutom oron för cykeln så börjar jag känna mej riktigt peppad, nervös och förväntansfull. Det ska bli så himla kul att vara med i ett triathlon!

