Måndag, ny vecka och det är nya tag som gäller. Från att ligga på bryggan och blicka ut över adriadiska havet, gå längst stranden med en glass som smälter snabbt i solen och bara njuta till att komma tillbaks till två jobb och en massa tvätt. Det kan låta lite deppigt och visst saknar jag Zadar jätte mycket redan. Men, måndagar betyder även Indoor Walking! Från att ha haft uppehåll från min fasta klass i 6 veckor nu var det otroligt kul att vara tillbaks på tegnergatan och köra! Deltagarna är så underbara och peppade och efter massa semiflex, jogging, intervaller och backar rann svetten från alla och inte minst från mej själv. Det kändes så himla bra att vara tillbaks där och jag ser verkligen fram emot att göra nya pass och se dom utvecklas ännu mer. 

Efter indoor walkingen hade jag massa energi från all grym energi deltagarna utstrålar och jag tog tillfället i akt att köra bodypump efter 30 min vila med lite energipåfyllning. Just den BodyPump-klassen är nämligen en av mina blivande fasta klasser som jag kommer köra igång med efter utbildningen så det kändes extra kul att gå på den. Och att instruktören som höll den, Katarina, inte bara har instruerat varenda release i bodypump genom tiderna utan även jobbat som lärare för BP-utbildningar samt gått igenom och godkänt demoinspelningar för blivande instruktörer. Det var verkligen lärorikt att vara med på hennes klass och jag är glad att jag tog tillfället i akt att lära mej av en så duktig och erfaren instruktör. Jag fick en del nyttiga tips och nu är jag extra sugen på att komma igång och verkligen lära mej tekniken ordentligt och kunna börja köra egna klasser. Det känns som att det kommer att bli en riktigt bra och lärorik höst! 

