Härliga människor, massa pepp, snygga t-shirtar, vackra miljöer och 8,5km av ren löparglädje! Så kan man beskriva min onsdagskväll i korta drag.

Varje onsdag har jag ju egentligen BodyCombat 17.30 på Sportlife Hornsgatan. Men den här veckan vickade Erick för mej för att jag skulle kunna prova på Nike+ Run Club – Och det  var så otroligt kul! Jag mötte upp Kristi och alla andra löparsugna människor utanför Intersport på Drottninggatan. Där registrerade jag mej, fick den snyggaste och coolaste löpar t-shirten någonsin och sedan var det dags att välja grupp. Idag kunde man välja på 5km, 8,5km och 12km. Varje grupp har en till två riktigt duktiga ledare som håller tempot, peppar och ser till att alla hänger med. Jag och Kristi körde på 8,5km och det var ett rätt högt tempo som hölls måste jag säga. Dom första 3km hängde jag på bra men sedan hamnade jag och en annan tjej lite efter. Men det var ingen fara. Vår gruppledare var riktigt grym och sprang fram och tillbaks mellan klungorna, peppade oss och såg till att vi hittade rätt. Trots att vi hamnade lite efter känner jag mej nöjd med min tid, speciellt med tanke på att jag körde dubbelpass igår.

  • Distans: 8.5km
  • Snittid: 5,24min/km
  • Maxpuls: 194
  • Medelpuls: 180.

Efteråt samlades vi utanför Intersport igen är dom hade dukat upp med vatten och recovery bars. Dessutom bjöd dom på en extra överraskning idag. Alla fick nämligen varsin snygg tygväska innehållande ett usbminne format som en penna, reflex att sätta runt foten, klistermärke och, eftersom att det var förstra gången jag var med, fick jag även medlemskort och en plånboksliknande sak att ha det i. Passar perfekt för SL-kort osv också!

Detta var verkligen en grym upplevelse och det måste se häftigt ut för alla som går omkring på gatorna när dom helt plötsligt blir omsprungna av stora gäng, alla i likadana tröjor. Är fortfarande uppe i varv av glädje och endorfinkickar. Man blev så peppad av alla och det var verkligen riktigt bra löpträning. Och Kristi var grym som vanligt såklart. Hon höll det höga tempot hela vägen trots att hon inte var helt 100%. Blir så imponerad och inspirerad av henne! Nu vill jag också bli snabbare!

Nike+ Run Club finns på flera ställen runt om i världen. Här i Stockholm är det onsdagar 18.00 utanför Intersport på Drottninggatan som gäller och det kostar ingenting. Vill man kan man gå med i deras grupp på Facebook för att regelbundet få inbjudningar till passet och se vilka sträckor som är aktuella samt en karta över vart man springer.Helt otroligt egentligen. Det är bara att gå dit, registrera sej, dra på sej den snygga tröjan och välja den grupp som passar en bäst. Tanken är att alla ska kunna vara med och springa och därför kan man välja bland olika sträckor och nivåer. Går man regelbundet varje onsdag kommer man garanterat att utvecklas och bli en bättre, snabbare och mer uthållig löpare samtidigt som man får träffa massor av härliga och glada människor och får en extra dos glädje och endorfiner. Detta är något som jag rekommenderar varmt åt alla som springer eller som vill komma igång med träning/löpning. 

Go there, try it & find your greatness!

