Idag var sista dagen jag körde BodyCombat i Hammarby Sjöstad. Eller, jag kommer säkert vicka där fler gånger såklart men när jag kommer hem från Kroatioen har ”sommar schema 2” dragit igång igen och då har jag min Indoor Walkingklass på måndagar 17.15 som vanligt. Det ska bli superkul det med! Har verkligen saknat den klassen och jag har ju fortfarande alla mina egna BC-klasser kvar så det kommer bli toppen.

Idag var Reyhan med och körde BC och efter det fortsatte vi med NTC. Det har nästan blivit lite av en tradition nu när det var 3e måndagen i rad. Nu på sommarschemat så är det ingen klass efter så då har vi hela salen till vårt förfogande vilket är perfekt. Idag blev det 15min butt buster och 30 min be explosive – Riktigt bra kombo!

På be explosive är det väldigt mycket snabba byten så därför rekommenderar jag att gå igenom alla övningar före man kör igång och placera ut all utrustning strategiskt. Detta är bra att tänka på inför alla NTC-pass då det verkligen går undan men speciellt inför be explosive, där är det snabba ryck som gäller!

Nu har jag även låst upp Bench Marker och är lite närmare målet på 1000 min!

