Idag, efter en lång sovmorgon, shopping och lunch på Texas Longhorn hade jag och Erick en teamklass på Sportlife Odenplan. Jag tycket det är så himla roligt att teama! Eftersom att vi instruerar på olika sätt blir det en bra blandning och det gör klassen lite extra speciell och rolig för deltagarna. Vi passade även på att träna lite bröst och triceps dips i gymmet. Som jag skrev igår behöver jag bli bättre på triceps dips så det är bara att köra på nu! Tog även personbästa i bröstpress idag så det förgyllde dagen lite extra. Som med allt annat sitter det till stor del i huvudet och först kändes det för tungt så Erick fick hjälpa mej första setet så att kände att jag fick kontroll över vikterna och andra gången kunde jag göra det själv. Nu vet jag att jag är stark nog att klara av det så nästa gång kommer det att gå ännu bättre! Man får inte bli överväldigad av tanken på vikterna eller av tyngden, tror man inte att man klarar av det kommer man heller inte att göra det. Därför brukar jag blunda och se mej själv göra det i mitt sinne först. Jag föreställer mej hur det känns, att jag har kontroll och jag ser framför mej hur jag genomför det perfekt. Det skapar ett ”falskt minne” och gör att kroppen tror att den har gjort det förut och kommer ihåg hur den gjorde och hur den lyckades. Det är ett otroligt bra sätt att jobba på mentalt och det gör verkligen skillnad. Jag tycker det är väldigt spännande med idrottspsykologi i allmänhet och håller regelbundet på med det. Både för att sätta upp mål, stärka mej själv, må bättre och få mer energi. Detta är som sagt något jag kommer komma tillbaks till senare i ett separat inlägg.

Efter träningen åkte vi hem till Madde & Johan och satt tillsammans med dom, Viktor och flera av hans vänner ute på gården och hade en liten avskedsfest för Viktor. Det känns så overkligt att han ska åka iväg ett helt år! Men först ska han bo hos mej den kommande veckan så vi kommer hinna ses en hel del innan jag åker iväg till Kroatien på lördag.

