Efter att ha tagit det lugnt hela lördagen och myst med mango chicken fajitas, choklad foundue och film kändes det skönt att köra igång med träningen igår. Så efter en lång sovmorgon och sen frukost/lunch hoppade jag i shortsen, spände åt pulsbandet, snörde på mej löparskorna och gav mej ut på en löparrunda. Det var ett tag sedan jag sprang nu så var lite nervös över att det skulle kännas tungt, men jag höll ett jämt tempo och njöt verkligen av varje kilometer. Märkte verkligen hur mycket min kropp, eller kanske snarare mitt sinne, saknat löpningen. För varje kilometer var det som att jag kände hur jag blev lugnare och hur kroppen fylldes på med positiv energi. Perfekt löparväder var det också, svalt, mulet och regnfritt.

11km senare blev det en snabb dusch, klädombyte, citronkesella och kokosvatten och sedan bar det iväg till gymmet där jag mötte upp Kristi för att köra en PT timme med Erick. Var längesedan som vi tränade på det sättet nu och blev än en gång påmind om vilken grym PT han är! Vi körde massor av olika övningar för att börja stärka upp mina främsta svagheter jag känner av på BodyPump. Har ju till 21/9 på mej att komma i bra form styrkemässigt nu.

Bland annat körde vi planka, slog nytt personligt rekord på 6 min! Djupa armhävningar (näsa i golv), rygg, mage, squats med stort fokus på teknik och andra jobbiga övningar. Så idag har jag en del träningsvärk måste jag erkänna!

Kvällen avslutades med en god lasagnemiddag på en uteservering tillsammans med Mickan som jag inte träffat på länge. Så det kändes som ett riktigt bra avslut på helgen. Och idag är det förstås ny vecka och nya tag som gäller!

