Igår 20.00 på Sats Odenplan körde Nike Training Club igång ”Nike Training Club Summer challange”, och självklart var jag där i sällskap av Kristi och Erick. Även om jag inte var på mitt bästa humör (trotts att jag laddat med smaskiga tapas innan?) så var det väldigt roligt. Tillsammans kickade vi igång utmaningen med att köra programmet Total Impact och under tiden alla kämpade delade dom spontant ut lite överraskningar.

Nike Training Summer challange är öppet för alla, allt man behöver är en iphone för att kunna ladda ner NTC-appen (som är gratis). Sedan laddar man upp en printscreen på startsidan på eventets sida på FB för att visa hur många minuter man har när man går med och sedan har man till sista augusti på sej att samla ihop ytterligare 1000 poäng!

Jag har använt mej av NTC-appen innan (läs mer om det här & här) och jag tycker den är superbra! Roliga, väl genomtänkta och funktionella övningar. Oftast kan man göra det utan redskap men helst med några hantlar och ibland en medicinboll till. Tränar man inte på gym och inte har några egna redskap går det såklart att improvisera – bara fantasin sätter gränserna! Tex kan man använda sej av fyllda vattenflaskor/PET-flaskor (antingen vatten eller sand beroende på hur tungt man vill att det ska vara) och istället för medicinboll såg jag att någon hade tipsat om att man kan använda sej av en vattenmelon – Då har man dessutom redan löst dagens efterrätt!

Den här utmaningen är perfekt om man känner att man vill komma igång med träningen och/eller känner att man skulle vilja ha lite extra pepp under sommaren. Allting blir lättare om man har ett mål att jobba mot! Sedan kan man ju alltid komma på någon egen morot som får en att jobba lite extra. Tillexempel att om man klarar målet på 1000 minuter innan 31/8 så får man köpa ett nytt träningslinne eller kanske rentav ett par nya träningsskor? Då får man något extra att kämpa för och något som dessutom ger en liten nytändning till träningen inför hösten.

