Igår firade jag och min partner in crime, Kristi, att det var lillördag genom att köra dubbelpass! Vi började med mitt BodyCombatpass 17.30 på hornsgatan och när det var klart skyndade vi vidare Hornstull för att vara med på Ericks Cirkelträning. Vi blev bara någon minut sena och var minst sagt ordentligt uppvärmda och uppe i varv efter BC-passet så det var bara att köra på. Erick hade gjort i ordning massor av olika stationer så hela kroppen fick sej en ordentlig genomkörare. Bland annat drog vi runt varandra i rep med handtag, jobbade med kettlebells, gjorde armhävningar samtidigt som vi rullade en medicinboll mellan varandra och gjorde squats kombinerat med axelpress. Erick är ju en väldigt duktig och erfaren PT så alla övningar var väl genomtänkta och sjukt jobbiga. Och eftersom att man jobbar två och två kan man ju peppa och puscha varandra extra mycket hela tiden vilket såklart ger extra energi! Det gör också att det snabbt blir en väldigt bra sammanhållning i gruppen och en väldigt härlig och positiv stämning!

Då det var två krävande pass var det tur att jag laddat på ordentligt med energi under dagen i form av bland annat köttbullar och potatismos med lingonsylt och sedan lite glass till efterrätt. Är ni i gamla stan tycker jag absolut att ni ska gå förbi Triumf glass (i Ben&Jerrys gamla lokaler) och köpa mango- passionsorbet – absolut sommarens godaste glass!

Efter träningen är det såklart också viktigt att fylla på energiförrådet så då gjorde jag proteinpannkakor med hallonkesella och färska jordgubbar till. Perfekt proteinrik och somrig kvällsmat!

Nu är jag lika cool som Kristi med min nya plusklocka! Ska testa den lite till och sedan kommer ett omdömme. Men än så länge älskar jag den!

