Idag körde jag tredje BC-passet sedan jag tog mej i kragen och blev frisk från influensan och nu börjar jag komma tillbaks! Blir inte helt slut efter ett par tre låtar längre men känner mej fortfarande inte stark på samma sätt. Men det kommer. Efter passet passade jag på att gå ut i solen på gymmets stora takterass och köra lite armhävningar, vanliga och mot bänk. Känns så lyxigt att man kan träna och stretcha där ute! Eller varför inte sitta med en god proteinshake och njuta lite i solen?

Efter det åkte jag iväg till hornstull för att lämna av en resväska och passade sedan på att köra lite axlar,bröst och triceps i 30 min medan jag väntade på att Erick skulle bli klar.

  • Axelrotation (utåt, uppåt) 15×4
  • Axelpress 10×4
  • Axelrotation (uppåt/neråt) 15×3
  • Superset: Bröstpress + armhävningar mot bänk 15 av varje x 3

Känns riktigt bra att börja komma igång med styrketräningen lite smått. Det gäller att verkligen ta vara på tiden innan BodyPump-utbildningen nu och bygga upp lite styrka. Efter träningen skyndade jag hem för middag men hann med att hämta ut ett paket från Fitnessguru på vägen! Spännande med lite nya saker.

Idag blev det även en härlig lunch i solen. Gäller ju att passa på när det äntligen är fint väder!

