Vila, mat, vila, te och ännu mer vila, det är vad som gäller hemma hos mej just nu för att bli kvitt den här förkylningen med feber och halsont. Till min hjälp har jag en boostande te-dryck jag tänkte tipsa om. Man kokar upp vatten med antingen pressad lime eller citron i, skivad ingefära, honung och te. Perfekt att ta om man är, eller börjar känna sej lite sjuk och hängig. Citronen/limen ger extra c-vitamin, ingefäran är full av antioxidanter och bra mot många saker bland annat för att motverka förkylning samt rensar kroppen från toxiner.

Även om man kan tappa aptiten när man är sjuk så är det viktigt att försöka äta ordentligt om kroppen ska få en bra chans att återhämta sej, så tidigare idag var jag och köpte hem lite mat från thai-stället som ligger på min gata. Tog tandori chicken i hopp om att kryddorna ska hjälpa till lite extra. I övrigt blir det mest tv-tittande och lite läsande mellan vilopauserna. Även om man är sjuk kan man ju passa på att läsa inspirerande böcker, bloggar, lyssna på sommarpratet från radion i mobilen eller kanske Lars Eric Uneståhls idrottspsykologiprogram.

