I förrgår skrev jag om att jag börjar bli sugen på att lägga till ytterligare ett koncept att instruera i och idag bokades jag in på en BodyPump utbildning i höst! Första lediga datumet som fanns var 21/9 och efter att ha pratat med min chef på Sportlife ringde han upp dom direkt för att se till att jag fick en plats! Här är det snabba puckar!

Det är ett rätt impulsivt beslut men det känns riktigt bra och jag tror det kommer bli ett perfekt att komplement till mina nuvarande klasser i BodyCombat och Indoor Walking – På så sätt får jag in både kondition och styrka! Jag ser verkligen fram emot att få gå en till Les Mills utbildning och är ordentligt motiverad till att börja träna inför höstens utmaning. För när det är dags vill jag vara väl förberedd så att jag kan få ut så mycket som möjligt av min tid där och Les Mills utbildningar är kända för att vara väldigt krävande så det gäller att börja i tid. Som tur är har jag Erick som kan hjälpa mej att träna upp styrkan ytterligare och hjälpa mej med att finslipa tekniken innan det är upp till bevis.

Det känns riktigt roligt att ha ytterligare en utbildning att se fram emot. Det blir alltid en sådan otroligt härlig stämning under sådana tillfällen när massor av olika personer med ett gemensamt intresse samlas under samma tak. Alla sliter, kämpar, peppar och uppmuntrar varandra, övar, utvecklas och växer tillsammans. Allt under 3 väldigt intensiva dagar. Jag har sagt det förut och jag säger det igen – Att bli instruktör är något av det bästa jag gjort  så funderar du på att gå en utbildning tveka inte utan bara gör det!

Ju mer jag skriver om det ju mer peppad blir jag! Det känns fantastiskt att ha ännu ett mål att jobba mot. Något som kommer få mej att utvecklas och bli ännu bättre. Något som kommer ge mej mer glädje och som kommer utmana och inspirera mej! 

