Idag tänkte jag dela med mej av mitt utomhuspass jag körde samtidigt som tvätten snurrade runt i maskinerna. Passade även på att prova fit’n clean som är ett tvättmedel framtagit speciellt för träningskläder och skor för att ta bort den dåliga lukten som kan sätta sej i kläderna och ibland komma tillbaks när man använder dom även om det är nytvättat. Har hört mycket bra om det från mina kollegor men man måste ju prova själv med! Återkommer men en liten uppdatering senare om jag tycker det är bra.

Medan första omgången tvätt var igång körde jag intervaller. Hade mätt upp en sträcka på 225m varav andra hälften är en brant uppförsbacke. Det blev 12 snabba sprints upp och sakta jogg tillbaks. Så totalt 5,4km. Blev ett perfekt pass då alarmet för tvättstugan gick igång samtidigt som jag skulle stoppa runkeeper!

Efter att jag lagt in en ny omgång tvätt gick jag ut och körde några tabata intervaller utanför tvättstugan. Tabata intervaller går ut på att man jobbar 20s sedan vilar (eller håller static hold) i 10s. Jag kör nästan alltid static hold för att få jobba hela tiden.

  • Utfall med ena benet på bänken + static hold 4 set Höger ben
  • Utfall med ena benet på bänken + static hold 4 set Vänster ben
  • ”Kissande hunden” + static hold 4 set Höger
  • ”Kissande hunden” + static hold 4 set Vänster
  • Utfalls gång + static hold 4 set
  • Armhävningar mot bänk + static hold 4 set
  • Tricepsdips + vila 4 set
  • Planka med ”armgång” + static hold 4 set
  • Armhävningar i cirkel (gå åt höger, ner över till vänster sida, upp vänster, mitten och byt håll)
  • Sit ups + static hold 4 set
  • Mage (ligg på ryggen med armarna uppåt för att pressa ner skulderbladen ha benen i 90 grader och ta fötterna mot marken) + static hold (benen rakt ut i luften)
  • Rygg (på mage skicka runt vattenflaska alt vikt runt i en cirkel) + static hold 4 set
Så totalt sett så blev det två effektiva och mycket roliga pass ute i kvällssolen idag. En riktigt härlig kontrast till att vara inne på gymmet bland löpband och hantlar! Perfekt uppladdning inför en sen middag framför fotbollen för ikväll hejar vi såklart på Sverige!

