Igår efter mitt BodyCombatpass stannade jag kvar i gymmet en liten stund för att köra lite välbehövlig styrka. Alla pass jag instruerar är ju framförallt konditionsbaserade så därför känns det viktigt att försöka få in egen styrketräning regelundet för att få en bra balans – Man vill ju känna sej både stark och uthållig!  

  • Superset: Negativa chins 7×4 varvat med fällknivar med viktplatta 20×4
  • Superset: Assisted chins 7×3 varvat med tricepsdips 10×3
  • Axelrotation (utåt, uppåt) 3×10
  • Marklyft 15×4
  • Bicepscurl 10×3
  • Superset: Bröstpress med hantlar 4 set varvat med armhävningar mot bänk
  • Benpress 3 set

Passade även på att inviga en ny sportbh och min nya cardio jacket från Adidas. Är supernöjd med den och det ger ju förståss lite extra motivation. Är det någon mer som är sugen på att fylla på tränigsgarderoben med nya favoriter kan jag tipsa om Sportamores rea. Dom har bra priser, snabb fri leverans och man får med en förbetald returetiket så man lätt kan skicka tillbaks det man inte är nöjd med. Det är därifrån jag beställde min nya Nike sportbh. Passade på när dom hade ett kampanjerbjudande med 25% rabatt så det blev perfekt.

