Under mitt besök hemma så tog pappa med mej på en tur till kusten och självklart stannade vi till på Nordens största sportbutik, Sport Shopen! Inte mindre än 14 000 kvm kläder, väskor, skor och annan utrustning fanns innan för väggarna på den stora byggnaden. Mitt bland alla klädställningar har dom en skatebordramp och det finns även internetcafé för den som behöver en paus i shoppandet.

Vi hade tur som kom dit mitt på dagen en vardag då det inte var så mycket andra besökare så vi kunde titta omkring i lugn och ro. Jag som ”inte skulle köpa något direkt” kom ut med ett par löparskor (blåa Reebok Realflex), en vit/svart adidas hoodie, en rosa/svart adidas cardiojacket, en röd långärmad löpartröja från nike och även ett par svarta Nike löpartights med röd rand. Dom tightsen har jag letat länge efter i Stockholm men inte hittat i den långa modellen. Allt köpte jag till väldigt bra priser så jag känner mej mycket nöjd med min shopping. Det enda ”negativa” är att skorna verkar riktigt sköna och bra och jag går redan och suktar efter ett par gula! Gillar jag dom mycket kanske jag slår till på ett par längre fram i sommar.. Vill ju väldigt gärna ha ett par gula skor i samlingen.

Har ni vägarna förbi Tanumstrand tycker jag definitivt ni ska svänga inom! Totalt finns det 10st Sport Shopar att välja bland.

