Idag är sista dagen på min minisemester och jag känner att jag har hunnit med riktigt mycket! Både mys ute i stugan och på kusten, grillning, äta vänersborgs berömda bea, hälsa på farmor, ett Oslo besök med konfirmation,  Aqua Blå-festival mm. Under dom här dagarna har jag bara kopplat av så mycket som möjligt, släppt alla tankar på måsten, träning, releaser och bara ätit gott och njutit. Det har varit så skönt att inte tänka på vad klockan är eller på alla vardagsbestyr man annars måste hinna med.

Men nu efter knappt en vecka börjar jag känna mej aningen otålig. Jag har tröttnat på att äta onyttigt titt som tätt (som det har blivit under dom här dagarna), trött på sovmorgon (!) och jag saknar faktiskt alla rutiner och måsten. Det ska bli riktigt kul att komma hem och köra igång med allt igen. Ser fram emot att äta bättre under veckodagarna, köra mina klasser och träffa alla på jobbet och få lite rutin i vardagen igen!

Jag tror att det är viktigt, även för oss inbitna träningsfanatiker, att ta såna här breaks då och då. Då får kroppen en ordentlig chans att återhämta och vila upp sej samtidigt som man kan hitta på massor av andra roliga saker för att fylla på med ny energi och inspiration. Förutom att det är otroligt skönt med semester så kan det också resultera i en ordentlig nytändning när man kommer tillbaks till träningen. Då har man fått gå och längta lite efter att dra på sej träningsskorna och köra ett svettigt pass och har man inte varit borta allt för länge känner man (eller iaf jag) sej ofta ännu starkare när man kommer tillbaks eftersom att kroppen är utvilad och fått bygga upp sej själv igen. Det i sin tur ger såklart ännu mer motivation till nästa pass!

