Igår hade jag en power-måndag utan dess like! Jag vaknade 04:00 helt utvilad och att somna om var en omöjlighet. Detta berodde förmodligen på att jag hade en väldigt lugn söndag med en lång sovmorgon. Hur som helst resulterade det i att jag var på gymmet rekordtidigt och hann med ett ordentligt styrketräningspass innan jobbet.

  • Uppvärmning 10 min rodd
  • Armhävningar på tå 50 x 3
  • Armhävningar på knä 50 x 3
  • Assisted chins 10 x 3
  • Superset: Biceps curl + triceps pushdown 15 x 3 på varje
  • Bänkpress 15 x 4
  • Axelrotation utåt 15 x 4
  • Axelpress 15 x 3
  • Axelrotation 10 x 4
  • Back extensions 20 x 3
  • Halva fällknivar på bänk 20 x 5
  • 5 min nedvarvning på crosstrainern

På eftermiddagen hade jag som vanligt mitt IW-pass och efter det fick jag sätta mej i en taxi för att åka iväg direkt till Hammarby Sjöstad för att köra ett BodyCombatpass. Kan säga att jag kände träningsvärken komma redan på väg hem från gymmet efter den dagen! Och imorse kom jag knappt ur sängen så stel och öm jag var överallt. Att köra så många pass var inget jag hade planerat men ibland krisar det när både instruktörer och deras inhoppare blir sjuka och då vill man ju gärna hoppa in och hjälpa till! Dessutom har jag planerat in nästan en hel veckas återhämtning och vila nu när jag åker hem till Trollhättan. Kroppen måste få en chans vila och bygga upp sej också! Det finns inget som slår känslan av att känna sej stark, snabb och uthållig. För att komma dit krävs mycket träning men som sagt även vila. 

