Dom senaste månaderna har jag känt att jag behöver ett äventyr, ett stort sådant! Något som man kan se fram emot med skräckblandad förtjusning. Något som jag inte provat innan och som kommer att utmana, inspirera och utveckla mej. En häftig upplevelse som för mej framåt i livet helt enkelt. Jag har flera idéer om vad detta äventyr skulle kunna vara men har har ännu inte helt lyckats rangordna dom och nästan alla är tyvärr rätt dyra att genomföra.

Något som har hjälpt mej att lägga band på den här nyfunna äventyrslusten (samtidigt som det gett mej otroligt mycket mersmak) är mina två senaste små vardags äventyr.

I lördags förra veckan var vi ett gäng som drog iväg och körde go-kart i Hammarby Sjöstad.  Det var verkligen superroligt och man fick verkligen upp adrenalinet i svängarna! Det var första, men säkerligen inte sista, gången jag provar på det. Som pricken över i:et avslutade vi kvällen med grillning och lyxhamburgare.

Mitt andra lilla vardagsäventyr var jag iväg på i onsdags. Tillsammans med Kristi hade jag köpt ett ”prova på dyk” via groupon så för knappt 150kr var fick vi åka iväg till en dykskola för att först ha en kort liten teorigenomgång och se en info-film på 10min innan vi lastade in alla saker i bilen och åkte iväg till en inomhuspool för att dyka!

Väl på plats var det bara att snabbt byta om till bikini och våtdräkt och ta på all utrustning. Bara syrgastuben vägde ca 15kg + att vi hade lösa vikter i avvägningsvästen så när man stod på land var det rätt tungt. Väl i vattnet drog vi på oss simfötter och cyklop och sedan fick vi bland annat prova hur det var att andas under vattnet, lära oss kontrollera avvägningsvästen och öva på att låtsas tappa munstycket, hitta det, sätta in det och blåsa rent det igen. Det absolut häftigaste var faktiskt det allra första andetaget under ytan. Även om man visste att det skulle fungera så är det så onaturligt såg först tog jag ett djupt andetag som om jag skulle dyka och första andetaget under ytan spände kroppen upp sej nästan som om den förberedde sej på att få en kallsup. Efter övningarna fick vi simma omkring lite själva försöka hitta ett viktlöst tillstånd med hjälp av avvägningsvästen osv. Det var verkligen superkul! Vi var kvar i simhallen ända till 22 då allt släcktes ner och vi fick bära ner det sista av utrustningen i dunklet. Först framåt 23 var vi tillbaks på dykskolan så det blev en riktigt lång och otroligt rolig kväll! Nu är jag om möjligt ännu mer sugen på att ta dykcert och åka utomlands för att dyka!

Sådana här små ”vardagsäventyr”, som jag kallar det, behöver inte alltid vara så dyrt men det ger så mycket glädje och energi att pröva något nytt och spännande! Det är sådant som gör att man utvecklas och som bjuder på riktigt mycket livsglädje!

