Älskar känslan av att landa i soffan framför en bra TV-serie eller film med god mat och bara slappna av efter en lång dag med jobb och träning! Och vad passar bättre än thaimat och näst sista avsnittet av Desperate Housewives?

Idag hade jag som alltid BodyCombat på Sportlife Östermalm. Körde bland annat dom 4 första låtarna från senaste releasen! Efter det blev det lite egen träning. Visst får man träning när man instruerar med men då fokuserar man så mycket på att ge alla andra så mycket energi och en så bra träningsupplevelse som möjligt. Därför är det skönt att bara få fokusera på sej själv ibland med. Så efter BCn blev det ett eget kort men effektivt pass.

  • Intervaller, 1 min 15km/h, 1 min 10km/h x 6
  • Stående rodd 10 x 3 (en av min absoluta favoritmaskiner, har inte hittat den på så många gym så får passa på när jag är på Garnisonen!)
  • Fällknivar 20 x 3
  • Armhävningar 20 x 3 (10s vila mellan varje set)
  • Avslutade med en lång välbehövlig stretch
På vägen hem köpte jag min nya favorityoghurt Skyr. Den är supergod och innehåller extra mycket protein vilken är perfekt efter träningen! Den här gången blev blåbär, tror det är favoriten! Hittade även kokosvatten för bara 15kr med så passade på att köpa med ett par burkar hem. Kokosvatten fungerar som en sportdryck och innehåller elektrolyter, olika växthormoner, enzymer och aminosyror och väldigt lite fett och kolhydrater. Det är ett perfekt sätt att hjälpa kroppen  återställa vätskebalansen efter ett hårt träningspass.