Igår avslutade jag mitt träningspass med stretch, solning och bergsmeditation. Det är otroligt viktigt att varva ner efter ett träningspass, ta det lite lugnare, stretcha och låta återhämtningen komma igång. Detta är något jag vet att jag behöver bli bättre på. Det är ofta lätt att ”skynda iväg” hem eller till nästa ställe. Ibland känns det som att man alltid är på språng och huvudet är fullt av tankar om jobb, privatliv, saker man måste komma ihåg att göra, nya releaser osv. Så ibland är det otroligt skönt (och viktigt) att bara få slappna av, rensa huvudet på alla tankar och bara vara en stund. Inte fokusera på något annat än sina egna andetag och känna hur luften går in genom näsan, ner i strupen, fyller lungorna, vänder och sedan kommer ut genom munnen.

För ett tag sedan laddade jag ner en ny app – mindfulness, som jag har provat ett par gånger nu och jag tycker den är riktigt bra. Det är ingen musik i bakgrunden som det kan vara på vissa och den har flera olika guidade meditationer och olika funktioner som påminnelser och man kan även se statistik över genomförda meditationer.

Jag tror att en del kan tycka att meditation låter lite flummigt. Men när man väl lär sej att koppla bort tankarna och slappna av och känner och man kan stärka sej själv och sitt sinne så tror jag att dom allra flesta skulle må väldigt bra av det. När man lärt sej detta är det även lättare att ta steget till självsuggestion & indrottspsykoligt som också är väldigt (om inte ännu mer) givande. Men det tänker jag skriva mer om i ett annat inlägg.

