För knappt en vecka sedan skrev jag ett inlägg om när jag testade att köra ett av Nike Training Clubs träningsprogram och tyckte då att det var jätte roligt men att jag blev frustrerad över att det är så snabba byten och att jag inte riktigt hängde med. Men skam den som ger sej! Idag efter min BodyCombat-klass körde jag igen och den här gången gick det mycket bättre. Jag hade koll på vilka vikter jag ville ha, hur allt skulle vara placerat och vilka övningar som skulle komma. Så nu var tidspressen inga problem! Det är  som med det mesta, man måste köra ett par ggr för att komma in i det – Men när man gör det är det grymt bra träning!

Passet jag kör just nu är get strong – advanced – be explosive. Så här ser upplägget ut:

  • Utrustning: Hantlar och medicinboll
  • Uppvärmning: Straight legkicks 1 min (fot möter hand när man går. Lätt jogg på stället 1 min. Springa baklänges 1 min. Vila 1 min.
  • Set 1-4: Push up to plank row 30s, toe touches 15s, deadlift 30s, toe touches 15s, push ups with feet on medicineball 30s, toe touches 15s, plank row to rotation 30s,toe touches 15s, burpee to shoulderpress 30s, toe touches 15s, squats 15s, squat jumps 15s, toe touches 15s. Vila 1 min.
  • Set 5: Push up to plank row 30s, toe touches 15s, deadlift 30s
  • Avsluta med stretch

Min absoluta favorit just nu är pusch ups med fötterna på en medicinboll! Man känner verkligen hur den stärker upp hela kroppen i stort sett.

