Idag har verkligen varit en dag i träningens tecken! Efter att ha sovit ut ordentligt, druckit en stor proteinsmoothie och packat väskan för en heldag åkte jag iväg till SATS Hötorget för kvartalsutbildning i BodyCombat. Den här gången började vi med att gå igenom olika KATAs vilket hör till mina favoritdelar i BC! När vi var klara med teoriblocket körde vi igenom hela release 52 och den verkar riktigt lovande. Bara i låt 4 har vi 234 sparkar! Känns som att benen kommer få sej en riktig omgång den här relasen – men det gillar vi!

Efter kvartalsutbildningen åkte jag vidare till Sportlife tegnergatan för att vicka ett Indoor Walking pass. Köpte med mej lunch och satte mej med Sara utanför gymmet och bara njöt av solen en stund. Hade gott om tid på mej innan klassen att bara ladda om ordentligt och även spana in Sportlifes klädkollektion lite närmare. 3 fina plagg fick följa med hem. Under IW-klassen passade jag på att provköra mitt nya program som jag fixat med under helgen och det kändes riktigt bra! Det är alltid kul med ny musik och nya övningar. När klassen var över hakade jag på Erick och Johan som tränade i gymmet och körde lite core-övningar och negativa chins. Har börjat tycka att det är superkul med negativa chins och målet är att klara 5 riktiga chins!

Massor med träning idag men andra ord. Men så blir det ibland när man jobbar med det. Och att vara instruktör är verkligen världens bästa jobb! Man får betalt för att göra något man brinner för, man träffar massor av underbara kollegor och deltagare och det ger en så otroligt mycket energi och glädje!

