Igår körde jag ett pass med Nike Training Club-appen. Har testat den ett par tre gånger innan och jag tycker den är jätte bra då man jobbar väldigt effektivt och det är roliga och bra övningar. Det enda som kan göra mej frustrerad är att dom inte tagit med någon tid till att byta mellan övningarna. Tex gör man toe toches/fällkniven i 15s, byter till squats i 30s, tillbaks till toe tuches 15s. Ibland känns det som att man precis hinner inta en position och knappt börja innan man ska byta till nästa. Fördelen är att man får upp pulsen ordentligt och det gillar jag!

Appen innehåller många olika träningsprogram och man kan anpassa träningen både efter vad man vill ha för resultat samt efter vilken nivå man ligger på. Man kan också välja om man vill köra ett effektivt 30 minuters pass för hela kroppen eller ett 15 min pass inriktat mot tex rygg. Perfekt om man är osäker på vad man ska träna! Det är en röst som coachar och ger tips under hela träningspasset och är det någon övning man är osäker på hur man gör så kan man bara trycka på kameraikonen på bilden så får man se ett videoklipp som visar hur det går till.

Alla träningspass sparas och med tiden får man priser och kan låsa upp nya träningspass.

Jag valde ett pass som är anpassat gör att göra kroppen mer explosiv. Det började med 3min uppvärmning varav 1 min straight leg kicks, 1 min lätt jogg och 1 min baklängesjogg följt av 1 min vila. Sen var det bara att köra! Till alla övningar används hantlar alternativt medicinboll. Pusch up to plankrow 30s, toe tuches 15s, marklyft 30s, toe tuches 15s, push ups med fötterna på medicinboll 30s, toe tuches 15s, burpee to shoulderpress 30s, toe tuches 15s, sqats 15s, squat jumps 15s, toe tuches 15s, 1 min vila. Detta görs i 3 varv och avslutas med stretch.

Här har jag förberett med medicinboll och massor av olika hantlar till alla övningar. Det gäller att vara välförberedd för efter att man tryckt på start så går det undan!

NTC-appen rekommenderar jag starkt. Den är effektiv, rolig och den kostar ingenting att ladda ner så det är bara att köra! Perfekt om man har svårt att komma på vad man ska träna i gymmet och vill ha tips på varierande övningar. Kört hårt och lycka till! 

