I morse när alarmet ringde vid 6 undrade jag först yrvaket varför jag ställt klockan så tidigt för när det är torsdag och jag vanligtvis brukar börja lite senare. Sedan kom jag på att jag kvällen innan packat väskan och lagt fram tränignskläder bredvid sängen så att jag kunde åka iväg till gymmet och öva lite inför helgens BC-maraton.

Jag låg kvar i sängen ett par minuter och kände efter hur dagsformen var. Känner jag mej trött eller pigg? Vill jag vila mer eller känner jag mej laddad inför lite träning? För det gäller att lyssna på kroppen. Den här morgonen kände den sej utvilad och redo för lite lagon morgonträning.

När jag öppnade balkongdörren och såg hur fint väder det var ute ändrade jag mina planer och drog på mej löpartightsen för att ge mej ut på en joggingtur istället. Det smartaste hade väl egentligen varit att öva in mina låtar inför helgen men jag har gått och längtat efter ett löparpass i flera dagar nu så jag kunde inte hålla mej! Väl ute i den friska luften, under blå himmel och strålande sol kände jag att det var helt rätt val. Marken var fortfarande fuktiga från nattens regn och luften frisk. Öva på mina BC-låtar kan jag göra senare. 7km lugn och härlig jogg blev det. Sprang förbi sjön i Lånbro och på vägen tillbaks värmde solen skönt i ryggen.

Efter stretch, ducsch och frukost nummer 1 av 2 kände jag ingenting i kroppen efter träningen utan bara fylld av extra glädje och energi att möta dagen med!

