Varje måndag 17.15 instruerar jag Indoor Walking på Sportlife Tegnérgatan. Då är det jag och måndagsgänget som får taket att lyfta! 

Idag kändes det extra bra då det var ett tag sedan jag såg alla. Först vickade ju Rosanna en klass för mej och veckan efter var det valborg och då var det inga morgon eller eftermiddagsklasser. Så nu hade tiden sprungit iväg lite kände jag. Hoppade visserligen in och vickade igår eftermiddag och imorse – 3 IW pass på drygt ett dygn är inte illa!

Men det är inte riktigt samma sak att hoppa in för någon annan som att köra sin egna klass. Så i eftermiddags kändes det underbart att komma till gymmet och välkomna alla bekanta ansikten, få peppa dom och ta emot all energi och bra respons som man får tillbaka. Dom är riktigt grymma och man blir verkligen peppad och inspirerad själv när man står där framme och ser alla utmana sej själva och utvecklas för varje gång! Det går inte att förklara hur fantastiskt det är att  få vara med och leda och inspirera alla härliga deltagare. Att var instruktör är verkligen ett av dom absolut bästa jobben man kan ha och jag är så otroligt glad för att jag förra året bestämde mej för att göra slag i saken och anmäla mej till en Les Mills utbildning. Det är utan tvekan en av dom bästa sakerna jag gjort i mitt liv och varje gång jag åker hem från gymmet efter en klass är jag så upprymd, glad och full av energi! – Att jobba som instruktör gör mej helt enkelt lycklig.

